Fylld paprika med mozzarellaost och parmesanost

Röd, gul och grön paprika.Råvaror som sägs stärka ditt immunförsvar…
Röd Paprika innehåller Vitamin B6, C, betakaroten och fibrer

Recept fylld röd paprika (2 portioner, i ugn 20 minuter och 200 °C) (vegetariskt)).

Långsamma kolhydrater:  2 röda paprikor, 100 g körsbärstomater
Kryddor: Svartpeppar, 1/2 kruka hackad basilika, 1 finhackad vitlöksklyfta, 1/2 finhackad rödlök
Fett/ protein: 3 msk olivolja, 50g mozzarellaost i små tärningar och 50 g riven parmesanost.

Du kan naturligtvis blanda i färs av 250 g tillagad färs av kyckling, nöt eller Quorn om du vill.

Gör så här:
Ringla olivolja i ugnsfast form och ställ in in i ugnen. Skär bort den övre delen på paprikan som ett lock och kärna ur den. Blanda ingredienserna i en skål tillsammans med 1 msk olivolja. Fyll varje paprika med blandningen och lägg sedan på ”locket”. Ställ paprikorna i formen, tillaga och servera omgående.

Fakta om röd paprika: Paprika är en grönsak inom arten spanskpeppar är sprängfylld med både C-vitamin och betakaroten. Immunförsvaret behöver C-vitamin för att fungera och det finns gott om i röd paprika. Flavoner, som även finns i den röda paprikan förbättrar C-vitaminets antioxidanta egenskaper. Fibrerna i paprikan kan förebygga höga kolesterolvärden.

Kommentera